تاریخچه سیستئامین

۱۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹:۱۰ ب.ظ

تاریخچه ی سیستئامین

در سال ۱۹۶۰ گروهی از محققان به رهبری Dr. Chavin، متوجه شدند سیستئامین در اصلاح رنگدانه های پوست بسیار قدرتمند عمل می کند. این گروه از محققان دریافتند تزریق سیستئامین به پوست ماهی قرمز گلدفیش سیاه، پوست آن را سفید می کند.

بعدها در سال ۱۹۶۸، گروه دیگری از محققان به رهبری Dr. Pathak و Dr. Bleehen اثربخشی سیستئامین موضعی را به عنوان یک درمان موثر در اصلاح رنگدانه های پوست تایید کردند.

با این حال، با وجود تمام خواص اثبات شده ی این ترکیب، تمام تلاش ها برای تولید سیستئامین موضعی بی فایده بودند. چراکه سیستئامین به محض قرار گرفتن در معرض هوا به سرعت اکسیده می شود.

بعلاوه رنگ این ترکیب به سرعت قرمز می شود و در اینصورت خواص خود را در اصلاح رنگدانه ها از دست می دهد. از دیگر مشکلات سیستئامین موضعی رایحه ی ناخوشایند و متعفن آن است.

بنابراین، به دلایل ذکر شده، علیرغم اثربخشی و ایمنی این ترکیب، تحقیقات در خصوص سیستئامین متوقف شد.

۵۰ سال بعد، محققان لابراتوارهای ساینتیس فارما تحقیقات جدیدی را در خصوص سیستئامین از سرگرفتند و به نتایج قابل توجهی دست یافتند.

در نهایت تکنولوژی منحصر به فرد این کمپانی سوئیسی شکل گرفت و کرم سیستئامین با پتنت انحصاری خود، به همین نام، یعنی ®Cysteamine متولد شد؛ در این تکنولوژی علاوه بر پایدار نمودن مولکول های سیستئامین، رایجه ی نامطبوع آن بطور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

کرم سیستئامین برند ساینتیس فارما، اولین و تنهاترین کرم اصلاح کننده ی رنگدانه ی حاوی ترکیب سیستئامین است.